onsdag 21 december 2011

Stormsteg dundrar in!

Nu är den här! Du hittar Stormsteg via denna lilla LÄNK. Längst ner på sidan visas vilka bokhandlare som ger dig möjlighet att köpa boken - priserna varierar ganska mycket så det kan vara en idé att klicka på flera länkar och jämföra. Observera också att vissa butiker ännu inte har hunnit lägga in boken i sina register (något som förmodligen är fixat innan helgen).

Nu är det bara att hoppas att ni gillar berättelsen. Om så är fallet hoppas jag att ni hjälper mig att sprida information om Stormsteg till alla andra lässugna i vårt avlånga rike - inte minst till dem som har läst de första två böckerna men som inte har hittat hit till hamnskiftar-bloggen.

Om du är intresserad av att få ett recensions-exemplar att recensera i en tidning eller blogg får du gärna höra av dig till info@cassiuscreative.com. Men för att få ett sådant krävs det förstås att tidningen/bloggen är av det lite större slaget ...

8 kommentarer:

Guendolin sa...

På bibliotken går den enbart att ladda ned i PDF-format. Finns det någon epub-version? Eller är det skippat? Epub är lite smidigare att ha att göra med när man läser på läsplatta.

moberg sa...

Jag får ta och gratulera! Jag hoppas den är riktigt bra och att den säljer ännu bättre.
Jag måste dock säga att jag är långt ifrån nöjd med steget över till det digitala mediet. Jag hade verkligen sett fram emot att ha stormsteg i hylla vid de andra två böckerna. Och eftersom jag inte har någon läsplatta eller dylikt så blir det lite bökigt att läsa.
Jag köpte den iaf nyss på adlibris och ska nog ta och skriva ut den och ha den i hyllan ändå, men det är inte riktigt samma sak.
Men men, jag är ändå riktigt peppad på att läsa vidare om Agata och hennes äventyr, och eftersom de två tidigare böckerna har varit riktigt bra så förväntar jag mig inget mindre denna gång. Hoppas det går riktigt bra med försäljningen, och God Jul på dig (och Agata!).

Mattias Johnsson sa...

Hejhöpp, ni båda! Jo, det här med e-böcker har ju sina sidor ... Vad gäller Epub så gjorde jag några tester och beslutade mig för att provköra med endast pdf (konverteringen till flödande format tar ganska lång tid och jag ville få ut böckerna a.s.a.p. + att det förstås kostar ett par, tre smulor). Och rörande tryckta böcker ... Som ni vet finns ju ytterligare två delar i serien på lut, och jag hoppas förstås att kunna återvända till "riktiga" böcker så småningom. Allt hänger dock på försäljningen - både huruvida jag själv kan tänka mig riskera en tryckt upplaga och de villkor jag kan få av en eventuell förläggare. Så jag håller med er: Hoppas att försäljningen tar fart! :-)

Guendolin sa...

Tråkigt detta med att det inte är Epub. För på min e-boksläsare (Sony PRS-T1) så blir texten för liten i "native" PDF:en, men förstorar jag texten blir redigeringen lite konstig med sidbrytningar etc. Aja man får ju lite hamskiftare trots allt.

Mattias sa...

Hm ... Kanske får överväga att investera i EPUB-versioner ändå ... Tål att tänkas på ...

Patrik sa...

Ur ett bibliotekarie- och eboksläsarperspektiv så är ePub helt överlägset. Om det finns illustrationer med i texten kan det möjligen vara lite si och så, men i allmänhet är ePub det bästa. Kolla in Facebook-gruppen "Eböcker i Sverige", där ett gäng författare och entusiaster diskuterar bra och dåliga vägar att få ut sina böcker.

moberg sa...

Måste tyvärr säga att detta med endast digital försäljning inte riktigt funkar för mig. Är väldigt sugen på att läsa boken, men det går bara inte på datorn, och det är för mycket att skriva ut för att vara tympligt. Kommer föröska skriva ut den ändå troligen, men det blir mycket papper och mycket jobb.

Mattias Johnsson sa...

Väldigt tråkigt att höra, Moberg! Men just nu är det detta som gäller, på ont och små-ont ...