lördag 12 november 2011

Nu är det dags!

Om ingenting oförutsett inträffar kommer den tredje delen i serien om Agata Wäderby och hamnskiftarna att finnas i butik innan jul, förhoppningsvis redan i mitten av december. Och den kommer enbart att säljas som e-bok, så när jag säger "i butik" syftar jag på bokhandlare på internet. Redan nu finns Vilddjuret vaknar att köpa, Speglarnas herre dyker upp om ett par veckor och sedan är det alltså dags för Stormsteg.

Beslutet att testa e-boksförsäljning var inte lätt att fatta - det är säkert många med mig som fortfarande tycker att det är skillnad på en e-bok och en "riktig" bok. Men jag hoppas förstås att ni som besöker den här bloggen och alla andra som väntar på fortsättningen av serien ska ha ett öppet sinne och våga prova någonting nytt (om ni inte redan är vana e-boksläsare). Det är ju trots allt det som Agata och hennes vänner står för - att söka kreativa lösningar, att tänka i nya och annorlunda banor.

Naturligtvis kommer jag att behöva hjälp av er bloggläsare när det gäller att sprida nyheten om att Stormsteg är i antågande - utan ett stort bokförlag i ryggen är det svårt att nå ut med information och reklam. Jag ska förstås göra det bästa jag förmår på min kant och hålla tummarna för att det här fungerar - jag önskar nämligen ingenting hellre än att börja skriva på de två återstående delarna i hamnskiftarserien ...

Ps. Mer information om Stormsteg (inkl. baksidestext och omslag) kommer alldeles snart att finnas tillgänglig här på bloggen, så håll ögonen öppna! Ds. :-)

2 kommentarer:

Olivia sa...

Var stormsteg den som vi läste manuset på?

Mattias Johnsson sa...

Japp, det var det, Olivia. Fast ganska mycket har förstås förändrats sedan dess, till det (ännu) bättre ... :-)